lite som en recension?

2010-05-12 @ 19:04:42
Jag är sjuk. Och jag tänker mycket då. Eller nja, det kanske var att överdriva. Men igår kväll började jag och mamma kolla på en dokumentär som heter hästpojken, eller the horse boy. Jag orkade inte kolla klart på den men till min lycka gick det en repris idag, precis samtidigt som dagens rätt på fyran.
Jag såg alltså hela, och jag måste säga att den förändrade min syn på saker och ting.
Egentligen är jag öppen för alla sorts synsätt (visst, så säger alla, men ändå) och blir faschinerad av folk som tror. Inte nödvändigtvis på någon gud, men på högre makter.
Filmen handlade om en autistisk pojke med ljuvliga föräldrar. Pojken fick utbrott flera gånger om dagen, och det var otröstliga sådana. Under filmen får man följa med familjen på en resa till shamaner (speciella människor som sägs ha kontakt med högre makter) i mongoliet. Grymt intressant. Ni måste för sören se den för jag kan inte förklara bättre än så. Finner liksom inte ord. Förstår ni?
Tror den finns på svtplay.se, så kolla in där. Om ni vill se något som i alla fall förändrade mig och min syn på saker och ting.
AllmäntTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback