hittade anteckningar från lausanne-resan.

2010-05-15 @ 01:34:16
Dag ett.
På andra sidan det glittrande vattnet ligger frankrike. Mont blanc tornar upp sig framför mig, omringad av mindre berg. I vattnet åker vackra segelbåtar fram och tillbaka, och ibland får man ett "bonjour" av en förbipasserande fransman. Livet är allt bra, tänker jag medan solens varma strålar smeker min vinterbleka hy på den gröna bänk jag nu suttit på i tre timmar. Beskådat livet de lever här.
Jag är lämnad ensam i Lausanne, men ändå känner jag mig inte ensam. Leenden möter mig längs strandpromenaden och det enda jag ödslar mina tankar på för tillfället är vilken av alla ljuvliga restauranger jag ska äta på ikväll.

Dag två.
Här röker man inte och alla äter kebab till lunch. helst sittandes i solen på ett av de små pitoreska torgen.
AllmäntTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback